≡ Menu

Meta Tags

Tidligere var det sådan at Google lagde stor vægt på din hjemmesides keywords (Meta tags). Det fandt smarte mennesker ud af og derfor fyldte de disse tags med masser af keywords, desværre også irellevante keywords.

Man kunne på den måde få en masse trafik på sin hjemmeside, men det er ikke en god brugeroplevelse hvis en bruger søger på en vis fotomodel fra en filmserie der handler om sol, strand og livreddere i meget lidt tøj og bliver præsenteret for en side der handler om at sælge bildæk fordi en smart producent har brugt hendes navn i sine meta keywords.

Jo – det kan da være en god brugeroplevelse at sidde og kigge billeder af hende, men det er nok en anden slags gummi brugeren fra starten var ude efter!

Det har så resulteret i at Google ikke længere lægger vægt på Meta Tags der handler om keywords , men i stedet for kigger på Meta Description. Læg derfor ikke vægt på Metatags mere. Brug energien på at få lavet dine Meta Descriptions så de fænger. Og sørg for at de indeholder dit (relevante) søgeord som du før ville have placeret som et Meta Tag. 

Her er en video fra Googles Matt Cutts der forklarer Meta Tags grundigt:

Se videoen her!

 

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment

Next post:

Previous post: