≡ Menu

Tips til bedre Facebook Ads

Det er ikke fordi jeg er specielt vild med Facebook Ads. Jeg kan få laaaaaangt bedre resultater med AdWords. Men nogle gange er det nemt lige at skrue en Facebook reklame sammen fordi der er meget færre parametre at stille på.

Det er ikke sikkert at det er en universiel sandhed, men jeg får altid meget billigere clicks ved at køre CPM fremfor CPC! Og efter at Facebook har tilføjet Optimeret CPM synes jeg at det går helt godt.

 

5 tips til mere effektive Facebook Ads

  • Teksten i annoncen skal være kort og præcis og det er meget ofte en god ide at afslutte med "Klik synes godt om" vores side. Spørgsmål kan også virke engagerende. Du kan bruge store bogstaver til et enkelt vigtigt ord der skal være iøjnefaldende.
  • Brug et godt billede. Et ansigt hvis du kan. Folk på Facebook vil gerne se ansigter. Find et ansigt der udtrykker en stemning eller følelse og er relevant i forhold til dit produkt. At røre folks følelser er effektivt.  Billeder kan evt. indrammes af en rød kant for at blive mere synlige.
  • Du må gerne bruge tal. F.eks. Spar 35% på 3 minutter!
  • Køre flere forskellige annoncer – gerne mange, sammenlign resultaterne og se hvad der virker.
  • Eksperimenter!

 

Facebook Ads

Billedet fra ovenstående FB kampagne.

Husk at klikke "Synes godt om!"

 

Hvad er så en god CTR? 

Ja, grunden til at jeg gik i gang med denne artikel var faktisk at jeg lavede en kampagne efter ovenstående opskrift og den ramte på første dagen en CTR på 0.203%! hvilket må siges at være fremragende. Beregninger viser at en gennemsnitlig CTR ligger på ca. 0,04-0,05%. Jeg har set kampagner der har ligget endnu højere og jeg vil da heller ikke anbefale at hvile på laurbærrene. Bliv ved med at teste forskellige setups. Klik prisen (CPC) er på kr. 1,26 hvilket er mindst 1 krone mere end jeg accepterer for en AdWords kampagne!

 

 

En anden kampagne jeg har kørende, har geografisk mål som altafgørende faktor for hvor Klik venlige folk er. Jeg har ganske kørt kampagnen på 25 lande en uges tid hvorefter jeg har fjernet de 12 – 13 mindst effektive lande og indsat nogle andre og kørt videre. Det har jeg gentaget nogle gange og resultatet er mildest talt fantastisk. CPC prisen varierer en lille smule fra dag til dag og her er et billede af en god dag:

 

Facebook Ads

En ting der er værd at være opmærksom på er at hvis du forhøjer dit budget skal du holde øje med effektiviteten. Facebook har ikke som AdWords en øvre effektivitetsgrænse der sørger for at du ikke kaster penge efter kliks der aldrig kommer på CPM kampagner. Facebook vil gøre alt for at bruge HELE dit budget inden midnat – uanset markedet ikke er til det. Dvs. at dine klik bliver dyrere.

Facebook har også den grådige spidsfindighed at hvis du har en kampagne der kører med et budget på eks. kr. 50 pr. dag og du vælger at sætte det op tol kr. 100… Så går der kun 20 minutter inden Facebook har brugt HELE dagens budget og ligger så stille resten af dagen. Jeg har skrevet til dem om dette fænomen, men de tjener jo nok penge på denne udokumenterede feature, så de er vel lige glade.

En anden ting der kan være interessant at holde øje med er hvornår på dagen du får de bedste klik priser. Det kan du gøre ved manuelt at stoppe og starte kampagnen (Hvis den først en gang er blevet godkendt, bliver den ofte godkendt meget hurtigt næste gang).

 

 

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment