≡ Menu

Facebook Ads

Det måtte jo komme! I et stykke tid har jeg arbejdet med at få Facebook Ads og  AdWords kampagner så langt ned i pris som overhovedet muligt og jeg har fulgt kampagner starte på et par kroner pr. klik – til denne hvor klikprisen (CPC) er helt nede på kr. 0,00!

Så kan man jo spørge sig selv hvordan det kan hænge sammen for Facebook at levere annonceklik der er gratis. 

 

Facebook Ads

 

Det viser sig da også ved en nærmere udregning at prisen heller ikke helt er nede på nul. Den reelle pris er kr. 0,00497. Dvs. en halv øre pr. klik! Men det er da også meget godt. Med sådanne annoncepriser skulle det kunne lade sig gøre at tjene penge. 🙂

Facebook vælger sandsynligvis kun at notere 3 cifre efter kommaet (0,004) hvorefter det afrundes til 0,00.

En lidt mere interessant udregning kunne være prisen pr. Like og den er: kr. 35/5600=0,00625, hvilket er lidt mere end en halv øre pr. Like! 5.600 Likes for kr. 35!

CTR på 1,371 må også siges at være ganske pænt! CTR afhænger primært af efterspørgsel og hvor fængende annoncen er.

 

Facebook Ads før kontra nu:

Der er mange folk i Internet Marketing branchen der indtil nu har holdt på at man skal målrette sine annoncer i så stor grad at den målgruppe man annoncerer for, ender helt nede på ca. 30.000. Det har jeg aldrig haft held med og med Facebooks nye Automatiske CPM målretning er det nok sådan at jo større markedet og målgruppen er jo nemmere er det at arbejde med geografi og nicher for at få klikpriserne ned. Og det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at netop geografi og niche er af stor betydning. Kan du jonglere med det, er Facebook Ads en væsentlig kilde til billig trafik.

 

Læs mere om Facebook Ads her: Tips til Facebook annoncer.

En artikel på engelsk om Facebook annoncer: Klik her.

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment